Podsumowanie testów eActrosa 300: Innowacyjna transformacja w transport
W ramach współpracy z Mercedes-Benz Sobiesław Zasada Automotive, przeprowadziliśmy testy elektrycznego ciągnika ciężarowego eActros 300. W ciągu dwóch tygodni pokonaliśmy 855 km w codziennych zadaniach transportowych, redukując emisję CO2 o imponujące 585 kg.
Efektywność i zasięg eActrosa 300: Kluczowe wyniki
Podczas testów eActros 300 pracował na różnych trasach lokalnych, co umożliwiło nam dokładną ocenę jego wydajności. Średnie zużycie energii wyniosło 116,31 kWh/100 km, co potwierdza jego efektywność i ekonomiczność.
Przykłady dni pracy eActrosa 300: Analiza rzeczywistej wydajności
Nasze obserwacje pokazują, że eActros 300 radzi sobie z różnymi trasami i obciążeniem, zachowując wysoką efektywność energetyczną. Dla przykładu, przy dziennym przebiegu 166 km, średnie zużycie wyniosło 119,87 kWh/100 km, a poziom naładowania po powrocie do bazy wynosił 39%.
Koszty operacyjne: Elektryczny vs. Diesel
Koszty operacyjne elektrycznego ciągnika ciężarowego eActros 300 są znacznie niższe niż w przypadku tradycyjnych pojazdów na diesel. Przejechanie 100 km kosztuje około 121 zł w przypadku eActrosa, podczas gdy dla pojazdu na diesel to około 158 zł, uwzględniając średnie spalanie i ceny paliw.
Kluczowe wyniki testów eActrosa 300: Efektywność i oszczędność
- Średnie Zużycie Energii: 116,31 kWh/100 km.
- Średni Pozostały Zasięg Po Dniu Pracy: 141 km.
- Największy Dystans w Dniu Pracy: 166 km, średnie zużycie 119,87 kWh/100 km, poziom naładowania po powrocie 39%.
- Najniższe Zużycie: 106,79 kWh/100 km przy przebiegu 162 km.
Komfort i doświadczenia kierowców
Monitorowanie pracy i doświadczeń kierowców było kluczowym aspektem testów. Kierowcy docenili komfort jazdy eActrosem 300 – pojazd jest cichy, dynamicznie przyspiesza i efektywnie rekuperuje energię, co pozytywnie wpływa na jego zasięg.
Krok w Przyszłość: elektryfikacja Transportu
Elektryfikacja transportu to odpowiedź na zmieniające się trendy oraz istotny krok w adaptacji do nowoczesnych wyzwań. Trans-Logistic Dębica stawia na zrównoważony rozwój, co stanowi klucz do przyszłości branży transportowej. Choć wprowadzenie nowych trendów budzi pewne obawy, determinacja w ich realizacji napędza nasz rozwój.
Pomimo wyższych kosztów zakupu oraz ograniczonej infrastruktury ładowania, pierwsze testy eActrosa 300 dostarczyły cennych informacji o jego wydajności, efektywności energetycznej oraz korzyściach ekologicznych. To kolejny krok w działaniach Trans-Logistic Dębica na rzecz pozytywnego wpływu na środowisko.